Page 11 - Junction-reglsæt 2019
P. 11

Tremere
            Som den mest magtfulde klan i moderne tider, er klan Tremere både frygtet og hadet, men også
            respekteret. Deres strenge hierarki, mystiske natur og magiske kræfter har gjort, at de andre klaner er
            mistænksomme og tilbageholdende over for dem.

            Klandiscipliner: Auspex, Dominate og Thaumaturgy
            Klansvaghed: Alle nye Tremeres er blodbundet til klanens ældre og for evigt bundet til det meget strenge
            hierarki. Hvis en ældre Tremere siger det, så gør man det, altid.

            Ventrue
            Som den stolteste klan af vampyrer går klan Ventrue meget op i magt og lederskab. De har længe dyrket
            traditioner og adelighed og ser sig selv som retmæssige regenter af alle vampyrer. De støtter struktur,
            traditioner og Camarillaen, og har stor indflydelse i magtens korridorer.

            Klandiscipliner: Dominate, Fortitude og Presence.
            Klansvaghed: Disse vampyrer har en så raffineret smag, at de kun kan drikke én bestemt slags blod. Hvilken
            slags, det drejer sig om, varierer fra vampyr til vampyr. Alle andre former for blod, på nær Vitae, vil straks
            blive kastet op igen.

            Klanløse
            Nogle unge vampyrer har så svag en forbindelse til deres slægt, at de ikke på nogen måde udviser deres
            skabers klans karakteristika. Disse vampyrer kaldes Klanløse og er i reglen udstødte af deres skabers klan,
            hvis de da overhovedet kender den. Mange er så svage i blodet, at de ikke selv kan lave nye vampyrer, og
            nogle er endda ude af stand til at skabe Ghouls. Disse Klanløse vampyrer bliver ofte set på med mistro, da
            de ikke umiddelbart kan puttes i en kasse som Toreador eller Ventrue. Nogle gange har disse Klanløse
            karaktertræk, som vidner om den klan, de nedstammer fra, men de har ikke samme klansvagheder, som
            vampyrer med kraftigere blod i årerne. For eksempel kan en Klanløs, hvis skaber var Nosferatu have lidt løs
            hud i ansigtet; nok til det ikke er kønt, men absolut ikke umenneskeligt grimt. Eller en Klanløs efterkommer
            af Ventrue-vampyrer kan foretrække akademikerblod, men snildt kunne finde på at snuppe sig en
            håndværker, hvis der ikke lige er andet i nærheden.

            Andre Klanløse bærer slet intet spor af deres oprindelse, ikke engang hvad angår de ”medfødte” evner. De
            instinktivt lærte discipliner har således ingen sammenhæng med deres slægtskab.

            Umiddelbart findes der to former for Klanløse vampyrer: De sande Klanløse, hvis blod er tyndere end
            højere generationers vampyrblod, og de stakkels få Klanløse, som ikke kender deres skaber og derfor ikke
            ved, hvilken klan de tilhører.

            Vælger du at spille den sidstnævnte slags, laver du din karakter som normalt, med klan og det hele, men
            kender ikke din klan ”in-game”. Vælger du derimod at spille den ægte Klanløse, sker der nogle ting rent
            regelteknisk: For det første skal din generation være fjortende eller femtende generation – der findes ikke
            dårligere generation end femtende generation, da det er de færreste fjortende generations vampyrer, hvis
            blod er stærkt nok til at skabe en ny vampyr, og ingen af deres få børn kan dette. Det næste er, at du ingen
            klandiscipliner har. Dette betyder, at du betaler en lidt højere pris for alle discipliner. Til gengæld er du stort
            set ikke begrænset i dit valg af discipliner ved karakterskabelse, alle discipliner du køber skal dog godkendes
            af en arrangør. Efter karakterskabelse skal din rolle, ligesom alle andre roller, have en læremester til at
            undervise dig, hvis du vil lære nye discipliner eller nye niveauer af allerede kendte discipliner.
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16